28 June 2016

Kose kaltsukad

Sõitsime laupäeval Võrumaale sõbra juubeli üllatuspeole. Kuigi kohale pidime jõudma kuueks, siis meie hakkasime juba 11 paiku liikuma, et saaks lastega mõnusalt palju peatusi teha ja natuke tee peale jäävates kaunites paikades ringi kolada. Esimene suurem peatus oli meil Kosel. Mõnusalt väike kohake, kus on klassikalised kaltsukad - need, kus müüakse nii riideid, jalanõusi, kodukaupa, mänguasju, natuke mööblit ja suure tõenäosusega on kuskil poe nurgas ka mõni saag või muu tööriist. Vähemalt esimene kaltsukas, Kila-Kola, selline oli.
Pood on suur, kauba all on mitu ruumi. Asjad ise on nii kuhjades kui ka riidepuudel. Kauba kvaliteet on pigem kehv, aga emotsioon omaette oli külastus küll. No selline ehtne külakaltsukas. Meie peamine missioon oli leida Raianile jalanõud, sest tõstsime ta paljajalu autosse ja mina unustasin papud autosse tõsta. Saime mingid uued crocsilaadsed jalatsid 5€ eest, mis hiljem hõõrusid lapsel jalad täiesti katki, oleks pidanud sokid alla panema, aga ilm oli kuum ja palju see pisike poisipõnn meil ise üldse kõndiski. Õnneks Raian ise ei teinud teist nägu ja lõpuks reisi sihtpunktis sai rohul paljajalu tatsata. Aga kaltsukast leidis preili endale veel 1€ eest ujumisrõnga, millest ta on lihtsalt VAIMUSTUSES! Täna läks magama ujumisrõngas kaisus. Lisaks on praegu tulnud see kõikjale kaasa võtta ja absoluutselt kõikidele inimestele näidata.

Kose kaltsukaid googeldades hüppab ette kohe Kose Kaltsuka facebook (kohalike seas tuntud ka kui Kose Stockmann). Hoone ise on vist vana koolimaja, kultuurimaja vms, sest ruume on seal kõvasti, kaupa samuti. Nagu Kila-Kola kaltsukaski, siis Kose kaltsukas on samuti kõike - lisaks riietele ja jalatsitele on erilisematest asjadest näiteks ratastoole ja muid abivahendeid. Esimesest kaltsukast erinevalt on selles poes ka kaardimakse võimalus. Kuna meil lapsed eelistasid rohkem õues trepi peal mängida kui sees kaupa uurida, siis ma ei jõudnud väga põhjalikult sobrada. Näiteks mul tuli meelde, et nägin ühte ägedat seelikut, mida proovida tahtsin, aga siis jooksin lastele järgi ja sinna riiulisse see seelik jäigi. Aga mida ma peaaegu kohe silmasin oli üks üliäge suur kott - täpselt paras väikesele reisile või trenni võtta ja kui ma nüüd ei eksi, siis on see nahast. See on kindlasti üks mu parimaid leide ever. 
Ma leidsin kunagi aastaid tagasi Sõbralt Sõbrale poest midagi sarnast, aga sellel oli üks suur miinus, mistõttu ma seda kotti sisuliselt ei kasutanudki - selle lukk käis esiteks halvasti, aga enim häiris see, et ta ei avanenud pealt korralikult, vaid umbes 10cm jagu, niiet kotti panna ja võtta sealt midagi normaalselt ei saanudki ja siis käsi alati kraapis vastu lukku. Aga praegune kott on super! Lisaks skoorisin Kose Kaltsukast oma esimese jumpsuidi. Ma ise natuke kahtlesin, sest mu meelest rinnust ei istu päris 100%, aga no Raiko ütles, et ta meelest on kena ja mulle hirmsasti meeldis see seljatagune, mis on seksikas. Raianile sain seljakoti ka. Mariettele leidsin Haapsalust 2€ eest koti ja see meeldib preilile väga, tassib seda alati kaasa, niiet nüüd on poisil ka oma kott. Kogu kraam  (kott, jumpsuit, lapse seljakott) kokku sai kaubeldud 10€ peale.

Kose kaltsukatuuri lõpetasime Vally poes, mille kuulutuse kohaliku toidupoe juurest leidsime. Praegu on pood veidi märkamatu, aga kui ma õigesti aru sain, siis neil on välja tulemas suuremad sildid. Selles poes on erinevalt kahest eelmisest kaltsukast suurem rõhk kodusisustusel, aga riided ja jalanõud on ka täitsa esindatud. Meenutab oma olemuselt Sõbralt Sõbrale poode. Mina ei ostnud midagi, Mariette imetles pisikesi keraamilisi kiisukujukesi ja Raiko sai mingi playstationi värgi, Raian jäi samal ajal eeskujulikult tuttu.

***Täiesti teemaväline, aga avastasin, et Sekkarileiud facebookilehel on 899 meeldimist, üks veel ja 900 on koos! Millal teid nii palju sai? :) Et postituse lõpp eriti imalaks läheks, siis kujutage ette, kuidas ma nüüd veekalkvel silmadega järgmisi sõnu kirja tipin: aitäh Teile, kes Te läbi aegade siin lugemas, kommenteerimas ja kaasa mõtlemas käite, tõstan toosti Teie auks, kes Te kaltsukates kolate ja taaskasutust au sees hoiate!

No comments:

Post a Comment