24 February 2017

30päeva blogiväljakutse (peaaegu)

Lugesin Marimelli blogist 30päeva blogiväljakutset ja seda lugedes tabasin end mõttes kogu aeg neile küsimustele ise vastamast. Niiet lõpuks otsustasin enda vastused hoopis siia kirja panna, ma küll mõne küsimuse jätsin välja, mis mind lihtsalt ei kõnetanud. Loodan, et teile on ka vahelduseks midagi teistmoodi siit blogist lugeda.

Asjad, mis teevad sind tõeliselt õnnelikuks
1. Lapsed!
2. Raiko, kes on lihtsalt suurepärane isa ja abikaasa. Minu jaoks oli väga oluline, et mees lastega palju tegeleks. Lisaks ei ole ma kunagi tema suust kuulnud, et ma ei võiks midagi teha - ei ole sellist asja, et mees ei luba!
3. Mu vanemad, kes abistavad ka siis kui ma ise ei tihka abi küsidagi. Nad ei oota, et ma kurdaks kui ehitamisel on abi vaja või kui mõni kuu on rahaliselt raskem, vaid pakuvad oma abi ise.
4. Oma kodu. Meil saab juba umbes nädala pärast 5 aastat oma maja ostmisest. See aeg on olnud nii täis rasket tööd ja vaeva, mõningaid halbu üllatusi kui ka aeg täis kindlustunnet, rahulolu ja suurt õnne.
5. Töökoht. Nüüdseks olen ma oma praeguses töökohas 5 kuud ja kuigi ka seal on raskeid hetki, nii füüsilisi kui vaimseid, siis olen ma väga rõõmus, et mul on võimalus oma erialasel töökohal töötada. Lisaks on mul lihtsalt suurepärased töökaaslased.
6. Vana mööbli korda tegemine.
7. Hapukurgid ja hea raamat vannis.

Mida on keegi sulle sinust rääkinud, mida sa kunagi ei unusta?
Ühtegi konkreetset lugu meelde ei tulnud. Enamasti räägitakse, et ma olen suur lobamokk. Lisaks tulevad mõned armsad hetked minevikust, kus on osatud armsaid asju märgata, näiteks mul oli kunagi kooliajal klassivennaga vastastikune meeldimine ja ta kinkis mulle roosa ripatsiga kaelakee, sest ma kandsin roosat lauvärvi. 
Negatiivsema poole pealt jääb vist küll eluks ajaks hinge kriipima, kuidas ämm ütles, et tema sõbrannal olid ka väikesed rinnad, aga tema toitis küll ära lisaks oma lapsele veel pooled külalapsed ka. 

Nimeta 5 kohta, mida sooviksid külastada
Ma olen üsna vähe välismaal käinud, niiet ma tahaks üsna paljusid kohti külastada. Kunagi tahaks Islandile minna. Lisaks mulle meeldivad väga sellised kodumaa piires autoreisid. Mul on suvel pikk puhkus, niiet ma juba ootan, et saaks lastega mööda Eestit ringi kolada. Ja ma ei ole mitu aastat käinud ühel korralikul matkal, metsa tahaks ka.

Viis võimalust võita mu süda
Tee minuga asju koos, kasvõi piknik rõdul või tagahoovis või koos jooksmas käimine. Ei ole vaja kallistesse kohtadesse viia, aga aktiivsus mulle meeldib. Jäta meelde minu jaoks olulisi pisiasju.

Kirjuta kellestki, kes sind inspireerib
Mu papa! Tõeline pereisa, kes seab oma naist ja lapsi endast eespoole, on kõigi vastu alati lahke ja armastab üle mõistuse palju anekdoote.

Nimeta 10 laulu, mida sa praegusel hetkel jumaldad
Kuulan muusikat väga vähe, aga töö juures on meil päris tihti Justament mängimas, see viimasel ajal kummitab, Lisaks meeldib mulle väga Dagö.

Postita mõned elutarkused/mõtteterad, mis sind kõnetavad
Me peame muutuma, et ajas jääda iseendaks.

Kirjuta millestki, millest sa mõtled "Mis, siis kui..."
Kui meie peres kasvaks juba veel 2 last. Kui mul oleks oma väike mööbli- ja sisustuspood. 

Kirjuta oma tänasest päevast
Lapsed ärkasid ara, veidi peale 7. Tavalised toimetused lastega, kütmine, koristasin kodu. Lõunast tulid külalised ja tore oli vaadata lapsi tubades ringi jooksmas ja koos mängimas. Lapsed läksid hilisesse lõunaunne ja mina blogin. Õhtul tahaks presidendi vastuvõttu vaadata.

Kirjuta, mis sulle meeldib?
Mulle meeldib palju asju :) Meeldib oma majas elada ja suvel päiksesoojasid maasikaid süüa. Meeldib aias nokitseda. Meeldib remonti teha ja mööblit tuunida. Meeldib palju süüa ja vannis käia. Meeldib raamatuid (sopakaid) lugeda ja lauamänge mängida. Meeldib laste ja Raikoga koos aega veeta. Meeldib, et vägivald ei ole osa mu igapäeva elust. Meeldib ärgata enne teisi ja siis vaikselt ahju tuli alla teha ja seal ees kerra tõmbununa blogisid lugeda.

Sinu tänane menüü
Makaronid tomatipasta ja hakklihaga, kõrvale tomati-rohelise sibula-hapukoore salat, kook, mahl, tee, õun. Õhtune menüü on lahtine alles.

Millest sa tuleval aastal unistad?
Kuna 2017 on alles üsna alguses, siis ma vastan pigem selle aasta kohta. Ma unistan suuresti koduga seotud asjadest - köögi ja koridori remontimisest. Aga ma väga ootan ka suvisest seiklemisest mööda Eestimaad koos lastega. Ja natuke unistan oma tehtud sisustuselementide müümisest ka.

Kirjuta oma tähtkujust, ning kas tähtkuju iseloomustus sobib sinuga või mitte?
"Neitsi tähtkuju all sündinu on mõistusinimene, sügava iseloomu ja kriitilise mõistusega. Need inimesed tahavad lõpuni kõike teada, et veenduda selle tõsiduses. Selge loogika, reaalsuse ja selguse tunnetus. Selle märgi all sündinutel on elu küsimustele terav pilk, nad on ettevõtlikud ja uudishimulikud, küllalt kavalad, kuid siiski tagasihoidlikud. Nad oskavad teistelt nende saladusi välja meelitada, kuid enesest ei armasta palju avaldada. Nad nõuavad kõigilt inimestelt täpset käitumist ja täpsust. Hirmu nad ei tunne. Tegutsemine on alati läbi mõeldud. Nad ei salli liialdusi, ekstsentrilisust ja vihkavad ebaõiglust. Korraarmastus võib muutuda lausa maaniaks. Neile meeldib koguda raha, nad on kokkuhoidlikud ja kergemeelselt välja antud raha tekitab neis meelehärmi."
Endast ma tegelikult räägin palju, liiga palju ja liiga kiiresti - näiteks ma võin esmakohtumisel vabalt pool oma elulugu ära rääkida. Kuigi mu tegutsemine ei ole alati läbi mõeldud, siis ma eelistan olukordi, kus mul on "plaan", näiteks teen ma endale palju nimekirju, kust asju maha kriipsutada ja kui mingid ootamatused tulevad, siis ma tahan kohe paika panna, mis ja kuidas edasi. Selline ootame-vaatame ärritab mind. Rahasse puutuv on täppi, mulle meeldib endale eelarvet kujundada ja ootamatult kulutada väga ei meeldi. Korraarmastus mus küll puudub, aga samas mul on teatud kindlad viisid, kuidas asjad kapis või sahtlis peavad olema ja mis järjestuses nõud virnas.

Mis on need 3 asja, mida sooviksid kindlasti oma lastele õpetada?
1. Alati ei saa teha neid asju, mis sulle meeldivad. Mõnikord tuleb ennast tahaplaanile suruda ja teha asju, mis on vaja ära teha. Peaasi, et ise end sinna tahaplaanile pidevalt ei jätakski.

2. Oma unistuste nimel tuleb vaeva näha ja julgeda proovida. Enamikule meist ei kuku asjad ise sülle. Ja läbi kukkumine ei ole häbiasi, tuleb järelikult valida teine lähenemine ja uuesti katsetada. 

3. Kui sa ei ole õnnelik, siis tuleb midagi muuta, ära kannata!

Kas sul on tätoveeringuid, kui on, siis mida need tähendavad?
Mul ei ole, aga ma olen pea 10 aastat mõtet mõlgutanud. Idee on jäänud samaks ning nüüd paar kuud tagasi sai ideest konkreetne kavand. Ainult tegija on vaja veel leida, kes oleks ka pisikese ja lihtsa töö tegemisega nõus. Tätoveeringut tahan vasaku käe randmele - rist, ankur ja süda ehk usk, lootus, armastus, mis on justkui väike meeldetuletus ja lubadus, et vägivallale ei ole mu elusse enam kunagi kohta.

Kirjuta ühest toredast mälestusest oma lapsepõlves
Mulle esimesena meenusid suved koos õega Mamma juures. Mängisime tihti arsti - herned olid tablettideks ja haige alati pikutas vanaema vanas vedruvoodis. Või kui lahvka päev oli ja külas käimise riided sai selga panna ja vanaema kõrva taha lõhnaõli tupsutas. Või vanaema ja õega ligi 10 kilomeetri kaugusele jalgratastega poodi sõitmine.
Teisena tulevad meelde sügised kui vendadega luuramist mängisime. Ja tavaliselt isa loomi talitades meid aeg-ajalt natuke vastu luuras.

Imelikud, naljakad asjad, mida sa teed kui oled üksinda
Ma tavaliselt hakkan midagi uut ehitama. Üks viimaseid kordi oli see, kui hakkasin seina ukseauku suuremaks saagima, et wc-le uus uks ette panna.
Raiko naerab, et ei julge mind üksi koju jätta, sest pärast on mingi sein maha lammutatud ja ma ise õnnelikuna teatan, et arvasin, et nii on avaram ja kui hiljem selgub, et tegu oli näiteks kandva seinaga, siis olen lihtsalt: "Ups!"

Kuidas sa oled viimase kahe aastaga muutunud
Ma magan vähem, koristan rohkem ja olen tsipa järeleandlikum ja kannatlikum. Oskan rohkem üksi olla ja endale ise tegevust leida.

No comments:

Post a Comment