13 September 2017

Haige olemisest

Üleeile jätsin apteeki 30€. Ma ausalt ei tea, kas ma olengi sellise summa eest apteegist varem rohte ostnud. Ilmselge märk sellest, et keha on stressis ja nüüd löövad järjest kõikvõimalikud hädad välja. Näiteks tuli mul huulele ohatis, mida pole mitu aastat näinud ja mul on juba 2 nädalat nohu ja kurk valus. Päris nohu-nohu enam pole, aga täitsa õige olemine ka pole. 

Ma tean stressi põhjuseid, neid muresid on peamiselt kaks, mis omakorda annavad lumepallina hoogu juurde teistele pisematele muredele. Mõlemad on sellised, et neid nüüd ja kohe lahendada ei saa, mis võiks ju tähendada, et nende pärast ei pea muretsema, seda enam, et pikas perspektiivis on mul lahendus neile mõlemale olemas. Näiteks majavammi probleem. Me aktiivselt tegutseme selle kallal ja hetkel on vaja lihtsalt veel lammutada ja pinnast välja vedada ja siis mürgitama hakata. Tean, et lõpuks saame sellega hakkama ja proovin isegi ennast vägisi positiivselt mõtlema sundida - no et meie elutoa põranda toon ei tulnudki päris õige ja nüüd saame ju hoopis parema sisekujunduse teha ja pahteldamine oli ka veidi nihu, nüüd kindlasti oskan paremini. Aga õhtul voodis mõtlen ikka, et kas ja kuidas me hakkama saame.

Igatahes söön ma nüüd hoolega magneesiumi ja loodan, et mu käed ja nägu enam krampi ei kisu. Õnneks ei esine seda probleemi kogu aeg ja see mu igapäevaelu ei sega. Nüüd muidugi loen artiklit, kus tuleb välja, et ma täitsa vale magneesiumi valisin ehk magneesiumoksiid pidavat kehas väga halvasti imenduma, oleks pidanud olema magneesiumtsitraat või -kelaat. Ma ei hakka üldse heietama kui nõme on osta paariteist euro eest midagi, mis suure tõenäosusega mõjuma ei hakka. Ohatiseplaastritega õnneks alt ei läinud ja ma ei peagi reedel pulma minema suure villiga huulel.

5 comments:

  1. Magneesium kusjuures imendub kõige paremini läbi naha. Spreid on võrdlemisi kallid, aga magneesiumihelbeid müüakse, millega jalavanne teha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma kahtlustan, et igapäevaselt jalavanne teha on tüütum kui tablett alla neelata. Aga ma panen selle kõrva taha ja järgmine kord kaalun seda varianti ka. Ma igatahes olen otsustanud praegused tabletid ka ära süüa ja platseebo efektile rõhuda.

      Delete
    2. Nende helveste hind ei võrreldes tablettidega on pigem odavam ja iga päevaselt ilmselt pole ka vajalik teha, ning kui veel lisaks sissesöödavate juurde teha siis peaks väga hea tulemus olema. Ma ise hooti jalakrampide ja silmatõmblustega hädas, siis tuleb jälle üks magneesiumikuur teha.

      Delete
  2. Tere Agnes! Elan kaasa su magneesiumi-probleemile, sest kuna mina olen terve elu olnud hädas öiste jalakrampidega, siis olen mitmeid erinevaid magneesiumitooteid proovinud.

    Kõige paremini on jalakrampide vastu aidanud muideks magneesiumi ÕLI või GEEL. Neid on müügil nii loodustoodete poodides kui apteekides ning nad on palju odavamad, kui tabletid. Ka peab üks pudel vastu aastaid, sest geeli/õli kulub vähe. Vt näiteks https://www.looduspere.ee/toode/magneesiumigeel-150ml/

    Geeli ei pea määrima krambitavale kohale vaid hoopis parem on seda määrida kehaosale, kus on rasvkudet (nt mina panen enne magamaminekut puusadele ja tuharate ülaosale). Magneesiumiõliga oli mul see probleem, et mul ajas see naha kipitama. Geel ka kipitab esialgu, kuid see läheb üle. Seega mina soovitan geeli.

    Magneesiumihelbed on mul ka, aga vanni teha olen viitsinud reaalselt ühe kora elus vist... Magneesiumitablette ja pulbreid olen proovinud väga erinevaid, aga ma ei ole tähele pannud, et ühed oleksid teistest paremad. Kindel on aga see, et minul teeb magnesium kõhu lahti, nii et pidevalt on probleem, et kui võtan liiga vähe, siis ärkan ikkagi öösel krambi peale ja kui võtan liiga palju, siis läheb kõht korrast ära :(

    Muideks, minul tekivad krampi-kiskumise-laadsed nähtused ka sellest, kui ma liiga vähe vedelikku tarbin. Näiteks, kui päeval hakkavad varbad ning talla-alused kangeks kiskuma, siis tean, et olen unustanud juua ning joon vähese roosa soolaga (Himaalaja soolaga) vett. Roosat soola on müügil juba enamikes toidupoodides ning see ei ole hingehinnaga, u 3 EUR 0,5kg koti eest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh selle pika ja põhjaliku kommentaari eest. Sain üksjagu targemaks.

      Himaalaja soola olen kohalikus toidupoes täitsa kohanud, proovinud seni pole. Meil on siiani SOSina ka tavaline soolaga vesi hädast välja aidanud. Ideaalsem variant on toidusool+sooda+sidrunimahl lisada veele. Kusjuures rohkem vedelikku peaks ma ka tarbima, ma olen jube kehv vee jooja (ja ehk on see ka põhjus miks ma palju söön, sest tegelikult vajaks keha vett, aga ma tõlgendan seda näljana).

      Delete