07 November 2017

Kui ma töötaksin oma esimesel töökohal

Hommikul jäi mul facebookis silma pilt kirjaga, et kui töötaksid oma esimesel töökohal, siis kellena sa täna töötaksid. Esimest korda läksin ma tööle kusagil 10-11. aastasena, kui mitte arvestada sugulaste hoidmist, seda tegin ma veel nooremana. Nii noorelt ei läinud ma tööle mitte sellepärast, et oleksin pidanud vaid seetõttu, et tahtsin. Mäletan, kuidas veidi vanemana kirjutasin kuulutust leidmaks suveks tööd ja rõhutasin, et saan suve lõpus 15 (sest see tundus vanem kui kirjutada, et olen 14).
Foto: Tanel Meos (24.07.2015 Maaleht)
Minu esimene töökoht oli aga karjane. Käisin suvel koos vanema vennaga naabervallas suures laudas tööl. Meie ülesanne oli hommikul koos teiste töötajatega lehmad karjamaale ajada ja siis päev otsa valvata, et nad aiast välja ei murraks ja neile juua anda. Raskeks tegi asja see, et aiad olid tihti väga kehva kvaliteediga (enamasti ei olnud okastraatigi, rääkimata elektrikarjusest) ning karjamaa kõrval haljendas palju lopsakam ja pikem rohi kui alal, kus lehmad olla tohtisid. Ma siiani mäletan seda päikese käes soojenenud võileiva söömist ja kuuma veepüti otsas istumist. Praegu tundub mulle, et töökoht, kus saab päikest võtta ja keset loodust raamatut lugeda oleks päris vahva. Tollase suve palga eest ostsin ma endale jalgratta. Mitte sugugi kvaliteetse (see lagunes ja roostetas üsna ruttu), aga ikkagi ratta. Oma raha eest. Olin päris uhke võib öelda.

Veidi vanemana töötasin ma suvel katusesindlite värvijana. Toonase teenistuse eest ostsin sülearvuti, mis mul kodust välja kolides ja uude kooli minnes hädasti ära kulus. Ma oleks selle tööga saanud palju rohkem teenida, aga toona oli see minu jaoks üksluine. Praegu ma mõtlen küll, et samal ajal saaks muusikat või audioraamatut kuulata ja enda jaoks tööd veidi põnevamaks teha ning kahtlemata suudaksin ma täna seda tööd motiveeritumalt teha. Aasta hiljem töötasin ma samade inimeste juures lapsehoidjana ja ka aasta pärast seda kuni esimese tööpäeva õhtul käe kipsi sain. Kaks järgmist suve töötasin ehituses ja kuigi mina olin põhiliselt liinitöötaja, kes ühesuguseid juppe mõõtu saagis vms tegi, siis andis see päris palju teadmisi erinevate tööriistade kasutamise kohta, mida nüüd kodu remontides edukalt ära kasutan.

Kui teie töötaksite täna oma esimesel töökohal, siis kellena?

No comments:

Post a Comment