29 March 2016

5 kõige häirivamat asja kaltsukate juures

1. Hindade kauba peale kirjutamine - jalanõudele talla alla või riietele siltidele. Mu meelest kõige nõmedam asi üldse! Heal juhul on need pastakaga tehtud, halvemal juhul on heletate taldadega kingade talla all musta markeriga paks number joonistatud ja kui sul kohe üldse ei vea, siis on see maha tõmmatud ja selle kõrvale uus hind maalitud. Ma ei saa aru, miks pood vabatahtlikult oma kauba väärtust vähendab. Kuigi ma ei häbene, et ma riideid kaltsukast ostan (see ju kogu selle blogi mõte ongi), siis tänaval ringi käia nii, et kingade alt hind silma volksab, ma ka ei taha.

2. E-poe ostukorvis oleva kauba müümine teistele (ma ei teagi, kuidas seda lühidalt ja arusaadavalt sõnastada). Ma vaatan peaaegu iga päev Paavli e-poe uut kaupa, kuidagi harjumuseks saanud. Ma olen paar korda lausa peaaegu ostnud, aga päris ostmiseni pole ma kordagi jõudnud. Viimane kord nägin ägedat laste jumpsuiti, mis preili suuruses oli. Mõtlesin, et kui juba ostan ja valin ise järgi minemise ja sellepärast üks päev siis ekstra Tallinna sõidan, et viskan mõne asja endale ja väiksemale poisile ka ostukorvi. Noh, reaalselt 5 minutit pärast selle jumpsuidi ostukorvi lisamist läksin ostukorvi, et asju maksma hakata ja pooled mu sinna lisatud asjadest olid ära ostetud. Nii ma ostmisest loobusingi, jälle! Ma saan aru, et ostukorve hüljatakse kogu aeg (nii nagu ma lõpuks oma pooliku ostukorvigagi tegin), aga no mingi 5-10minutit võiks ju ostukorvi lisatud asjad bronnis olla, sest praegu on küll nii, et kui midagi head näen, peaksin selle kohe ära ostma ja siis järgmiselt lehelt midagi vahvat nähes jälle kohe ära ostma. Kes nii viitsib!?

3. Pood on avatud ainult tööpäevadel ja sedagi paariks tunniks. Ma tegelikult ei saa isegi aru, kuidas need poed "elus püsivad". Näiteks Keilas on üks kaltsukas, mis on avatud E, K, R 11-14. Kes seal ostmas käib - ainult pensionärid ja kodused inimesed, sest enamus inimesi on ju sel ajal tööl. Kui poel pole raha, et töötajale pikkade päevade eest maksta, et õhtul pärast viite lahti olla, siis reegel number üks - vähemalt üks päev nädalavahetusel ole avatud!

4. Proovimisvõimaluse puudumine. Kuigi kaltsukates on asjad ju üldiselt odavad, siis ma ei osta peaaegu kunagi midagi eelneva proovimiseta. Tavaliselt ma kuhjan kätte/korvi kõik, mis pilku köidab (teinekord ka number suuremaid või mitte minu stiili asju) ja nii ma pärast proovimist jagangi asjad kolme hunniku: ei sobi, võib-olla, ostan. Ideaalne on muidugi proovikabiin korraliku valgustuse ja peegliga, kus ennast täispikkuses näeb, aga hea kui üldse on. Samas näiteks Keila turu kaltsukas on proovikabiini toru külge kuhjatud hunnik riideid, niiet kardinat saad kinni tõmmata mõnekümne cm jagu ja noh, kogu su tagumik on rahvale näha, sest kabiini küljes rippuvad riided ei ulatu põrandani. Lisaks mulle väga ei istu, kui kabiinis pole ühtegi konksu ega tooli, kuhu enda või proovitavaid asju panna.

5. Uute "odavate Hiina riiete müümine". Suur osa inimesi ei käi kaltsukas mitte ainult odavamate hindade pärast, vaid lähevad sinna skoorima teistmoodi ja ägedaid riideid, millega iga teine vastu ei jalutaks. Lisaks on kasutatud riiete puhul kohe näha, kas asi on kvaliteetne või ei - kui seda on mitmeid kordi pestud ja ese on ikka vormis ja erksa värviga, siis kannatab ta veel mitmeid ja mitmeid pesusi ja kandmisi. Viimasel ajal aga kohtab kaltsukates (eriti neid, kes rendivad stangesi) üha enam bokse, mis on algusest lõpuni täis uusi a'la Sheinside hilpe, mida tohutu juurdehindlusega müüakse.



Jätke oma kommentaarid, millised antud punktidest teid häirivad või ei meeldi kaltsukate juures midagi muud, mida mina välja ei toonud või  ei häiri üldse midagi?

24 comments:

  1. Mind härib meeletult kui riided on lihtsalt hunnikusse visatud ja kuna seal on sobranud juba nii mõnigi inimene, siis need on risti-rästi, mis teeb veel ebameeldivamaks nende uudistamise. Nendes boksidega kirbukates ma ei käigi enam, ma saan ise ka Alist endale need kaltsud tellida ja veel 3x odavalt ��... Samuti ei meeldi mulle, kui kaltsukas on firma järgi hind pandud. Tihti peale saab juba soodukaga peaaegu samaväärse hinnaga uue asja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ka ma ei ole eriline sobraja, aga inimesed suudavad leida sellistest hunnikutest müstilisi pärle. Näiteks kaltsukad, kus on kaup nii kastides/hunnikutes kui stangedel, siis tavaliselt ma neid hunnikuid ei märkagi vaid suundun kohe stangede juurde, samuti neis poodides, kus rendiboks sisaldab nii stanget kui riiulit, siis riiulil olevaid riideid ma tavaliselt ei vaata.

      Delete
  2. Mind ajab närvi, kui asjad on suvaliset igal pool. Ei viitsi kogu inventari läbi sobrada. Hinnasildid on vahel nii tugeva liimiga, et kätte ei saa.

    ReplyDelete
  3. 1.Olen kogenud paavli e-poest valitud kaupade "kosmosesse" haihtumast. Veider on ka see, et koheselt kui FBs tuleb uute toodete väljapanek, siis 3/4 uudises ilmunud toodetest ei ole müügil kusagil (ei tea, kas need on reklaamiks välja saadetud või on keegi ülehelikiirusel kaupa teinud.
    2. Firma järgi hinna panek tuleb välja kõige paremini Humanas stangedel "Parim valik" vms - seal need viimseni ära pestud Esprit t-särgid siis ripuvad.
    3. Proovikabiinid on sageli väga räpased ka, aga noh, vähemalt on olemas midagigi.
    Kui riietele on löödud hinnasildid selle plastikniidiga/ või isegi suure magnetiga turvaelement (Õismäe Humanas nt) läbi kanga, siis trikotaažesemed jäävad sageli ostmata lihtsalt põhjusel - hinnasildi tõttu tootel silmad jooksevad, auk sees.
    *Mulle meeldib, et Humanas on võimalik ostukorvi kasutada, saan koguda välja valitud asjad mugavalt korvi :) - teemast veidi mööda, aga üks plusspooleke ikka ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma Paavli fb kausta tavaliselt ei lappa, vaid suundun otse kodulehele, kuid paar korda olen minagi selle üle mõtisklenud, ma siiski arvan, et agarad shoppajad juba hommikul kella 7st lehte uuendavad ja siis ülikäppelt ostavad.
      Humanasse pole ma enam nii ammu sattunud, just sealsete hindade tõttu. Viimati suvel Nõmmel ja siis ma isegi imestasin positiivselt, et pluusidel olid isegi täitsa asjalikud hinnad. Toona küll midagi ei ostnud, aga proovimiseks leidsin küll päris mitu asja. Aga siuksed "parim valik" stanged ma jätan eos vaatamata.
      Ma olen siiani kohanud mõnes bokse rentivas kaltsukas, et inimesed klammerdavad need boksinumbri ja hinnasildid riietele ja sugugi mitte alati riide suurusesildile, vaid teinekord otse siidpluusile. Need plastikniite olen õnneks näinud ainult läbi suurusesildi lastuna.
      Paavli puhul mulle ka meeldib, et seal on kaks käru ka, väiksem laps mul veel ei kõnni, siis on hea sinna istuma panna.

      Delete
  4. Mulle just meeldivad need kohad, kus kaup on kastides segamini. Siis on suurem lootus midagi head leida - sest paljud ei viitsi seal tuulata :)
    Püüdsin nüüd miinuseid välja mõelda ja siis ehk see kui ei saa maksta kaardiga. Nii mõnigi emotsiooniost on jäänud selle pärast tegemata. Samas ma saan aru, miks see võimalus puudub, sest kaarditerminali rent on kallis ja tõstaks ka hindu.
    Ja nüüd hakkan ka mõistma, miks mõndadel uutel riietel on lampi kohast peale esimest pesu hakanud silmad jooksma - võibolla tõesti oli selles kohas turvaelement.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ise eelistan ka neid kaltsukaid, kus kaardiga maksta saab, sest tihti mul ei ole plaani, et lähen kaltsuka, vaid näiteks sõidan autoga mööda ja siis ei pruugi sula kaasas olla. Kui läheduses on pangaautomaat, siis pole hullu, kuid nagu isegi välja tõid, siis ma saan aru, miks paljudes poodides see võimalus puudub.

      Delete
  5. Mulle ka üldse ei istu, kui proovikabiinis pole riidenagisid ja/või tooli. Või et on jube pime ja kabiini kardin käib ka kuidagi eeli-eeli kinni. Vahel harva, kui mõnda sellisesse ekstreemsesse kabiini sisse astun, siis mõtlen tõesti, et kas näiteks selle poe omanik või müüja siis ei tule selle peale, et kui nad näiteks ise kuskil poes proovikabiini kasutaksid, et mida nad siis sealt eest leida tahaksid - ma arvan, et neile samamoodi ei meeldiks, et on ülihämar ja 1 nagi. Tihti polegi oma asju kuhugi riputada ja kui mul on valida, mida ma selle ühe nagi otsa panen või mida põrandale asetan, ega siis ei taha küll omi riideid põrandale panna...

    Ükskord ulusin oma blogis ka nende Humana eksklusiivstangede üle: https://kisubtuuliseks.wordpress.com/2015/11/29/millest-kull-on-tehtud-vaikesed-postitused/
    Ega ma Humanatest niikuinii palju ei pea, aga viimane kord läksin eriti närvi, kui ühe haleda hinnatõusu peale sattusin. Nädalavahetusel käisin tuulamas ja silma jäi üks pluus, mis oli nö noorteosakonnas ja maksis 4€. Imestasin veel, et kuidas nii vähe, kuna oli väga korralik ja (paistis) firmarõivas. Uuel nädalal läksin tagasi seda sama pluusi otsima ning kuna teda ei leidnud, arvasin, et on ära ostetud. Juhuslikult siis lehitsesin ka eksklusiivstanget ja tohhoo imet - sama pluus hinnaga 16€. Nii vihale ajas :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma vist oleks selle hinnasildi sealt suures vihas küljest ära tõmmanud ja siis letist uurinud, et mis maksab, hinda pole peal. Ehk oleks mõistlikumaks saanud. Ma saan aru, et joped-tagid-mantlid maksavad sinna 16euri kanti, aga pluusike... Õudne!

      Delete
  6. ülehinnatud asjad! ajab ikka nats vihale küll, kui mingid H&M maikad maksavad kaltsukas rohkem, kui poes uuena. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamen! Firmakatele kleebitakse ka ikka mõnusaid silte, mis siis, et asi on oma olemuselt ammu moest väljas.

      Delete
  7. Punkt 2: e-poe ostukorvist asjade kadumine on tõesti tüütu, aga teisiti poleks ka parem. Selgitan.

    Mõelgem korraks mis juhtub kui toode saaks korraga olla ainult ühes ostukorvis. Siis tekib olukord kus üks ostja saab kogu poodi lisatud uue kauba oma korvi panna ja see kaob poest üldse ära. Poes on korraga sees mitukümmend inimest kes alati ei osta seda mis korvis on. Kui kõikide ostukorvide sisu oleks poest puudu, siis oleks olukord veel hullem. Te ei jääks mõnest asjast ilma, vaid ei näeks ühtegi uut asja :)
    Valik: kas osta saab kiire korvitäitja või osta saab kiire ostja?

    Kasutatud asjade e-pood on nagu vanakraamiturg - näed lahedat lampi ja lähed uurima kas kuskil on veel lahedamat - aga samal ajal ostab keegi su esimese lambi ära.

    Päris head ja kõiki rahuldavat lahendust kahjuks pole olemas. Ma usun, et kui tooted saaks olla ainult ühes ostukorvis, siis oleks ikkagi neid kellele see ei meeldi :) Lisaks on sama loogika kasutusel enamuses maailma e-poodides. Lihtsalt tavalises e-poes on asju enamasti rohkem kui üks või tellitakse vajadusel juurde...

    Häid leide!
    Toomas, Paavli Kaltsukas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aga kui e-poe loogia oleks sama, mis piletite ostmisel kui üleval äärel tiksub kell, kaua need piletid mule broneeritud on? (lihtsalt mõtlen kaasa, pole Tallinnast ja ei ole kasutanud Paavli e-poodi)

      Delete
    2. Tere, Toomas!
      Mu abikaasal on e-pood, mis tegeleb kasutatud mängudega ja ma olen väga hästi kursis kui tihti ostukorva hüljatakse. Kuid ma leian, et kui ostukorvis olevad esemed oleks näiteks 5 minutit broneeringus, siis see omakorda vähendaks ka ostukorvidest loobumist, sest seda viimast teevad inimesed tihti just seetõttu, et pooled nende poolt valitud esemed on keegi teine ära ostnud. Aga eks see vist ole tõesti tõsi, et neid, kes rahul pole on alati.

      Delete
  8. Toomase poolt edastatud paavli e-poe põhimõtet võiks tutvustada e-poe lehel ka. Just see "põhimõte" on põhjuseks, miks ma enam paavli e-poodi ei külasta. Ilmselt ei ole see tollele poele ka mingi kaotus, aga minule ei sobi kui kaaskülastaja kaupluses leiab mööda minnes, et tal on just seda, minu poolt välja valitud eset rohkem vaja ja oletades, et ma seda vist niikuinii ei osta, tõstab enda korvi ja saab õnnelikuks omanikuks. Ma ei leia ka ,et peaksin iga eseme KOHE, kiiresti ostuks vormistama kui valik on suur ka igapäevaste uute toodete osas, siis võiks kehtestada mingisuguse ostukorvi sisu säilitamise minimaalse aja, et jõuaksin end koondada ja ühte ostu võimalikult palju esemeid koondada. Peale ostukorvi sisu minimaalset säilitamise aega võtan ise vastutuse kui sealt kaubad "ära kaovad" teistele tahtjatele.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen ka selle poolt, et näiteks 5 minutit võiks ostukorvi sisu broneeringus olla ja pärast seda olen ise süüdi kui ilma jään. Huvi pärast võiks ju Paavli e-pood katsetada sellist varianti näiteks kuu aega ja vaadata, kas kasum on väiksem.

      Delete
    2. Aga kuidas sa kliendina suhtuksid kui jalutas poes - leiad miskit, proovid ja siis hakkad ostma ja müüja võtab selle ära, et vabandust, keegi hetkel netipoes vaatab seda ja lisas ostukorvi, et oodake 5-15 minutit, et kui ära ei osta saan teile müüa vms? Otseloomulikult on kasumlikum müüa toode kliendile, kes sellega reaalselt kassasabas seisab, mitte sellele, kes selle ostukorvi lisas ja võibolla ostab.

      Delete
    3. Aga praegune e-poed on ju just see mida kirjeldate, et ma nö proovin midagi, hakkan ostma ja siis tõmmatakse käest ära.
      Võrdlus tavapoe ja e-poe vahel on natuke minu silmis mööda, sest Paavli pärispoes ja e-poes on erinev kaup.

      Delete
    4. A siis küll - arvasin, et e-poes sama kaup, mis poes. Aga kui mõtlema hakata siis paljud e-poed on nii üles ehitatud, et ostukorvi kaupa ei broneerita ja on ees hoiatus, et senikaua võib keegi teine selle eest ära osta.

      Delete
  9. Ma tahaks vahetevahel kohe nende Humana "parimate pakkumiste" stange komplekteerijatega kohtuda - ilmselt brändinime alusel sattub sinna ikka väga jõledat kaupa. Teine asi mis mind vanasti kohutavalt häiris (ja enam ei häiri kuna lapsed juba suuremad) oli komme venitada beebide/väikelaste suuruses püksid (a la pikkusele 86) täiskasvanute püksi/seeliku(riide)puudele - nendele siis mida vedru laiemaks lõkkab. Tihti olid väikelaste asjad peale paari nädalat sellisele puule pingule tõmbamist sobilikud vaid kerakujulistele lastele, keda mul majapidamiseks kahjuks ei olnud.

    ReplyDelete
  10. Laiemaks lükkab, tahtsin öelda....

    ReplyDelete
  11. Humanas on töötajatele antud ette üsna suured reeglid, kuidas asju hindama peab, noh et mis vahemikus on pluusede hinnad, ja mis vahemikus püksid. Odavamalt nad lihtsalt ei tohi asju hinnata. Sama on ka "parimate pakkumiste" stangega..üsna kindlalt selgeks tehtud, et mis välja tuleb panna, isegi kui ese tõesti pole seda väärt. Aga kahjuks teevad neid reegleid suured ülemused, kes asjast midagi tegelikult ei tea, või kuidas poes asi tegelikult on.
    Ühel kirbuturul märkasin Guessi nahktagi, mille eest küsiti üle 50ne euro..päris krõbe hind kirbuka kohta. Ja see on tõesti tobe, kui viiakse müüki täiesti uued riided ja jalanüud, mis tegelikult hiinast pärit..kuid ega neid vist eriti ei osteta ka sellistest kohtadest. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kala hakkab ikka mädanema peast :)


      Delete
  12. Kõige enam häirib see, et hommikul kui lähed tööle, siis on kõik kinni ja õhtul kui tuled, on juba suletud. Keeruline on mingit head kaupa saada. Laupäeviti on riiulid ja stanged tühjad.

    ReplyDelete