01 June 2015

Redisain: kummut



Mul oli rasedana nimekiri asjadest, mida tahan enne lapse sündi ära teha ja selle kummuti korda tegemine oli üks listis olnud töödest. Tahtsin Mariette riiete jaoks olnud kummuti välja vahetada suurema vastu, kuhu mõlema lapse asjad ära mahuks.
Kummut oli mul ammu olemas, ostetud 2013 oktoobris Magda Misjonipoest kõigest 20€ eest. Pood oli siis alles avatud ja hinnad olid vähemalt mööbli osas praegusest veidi soodsamad, aga ka nüüd võib sealt kihvti ja odavat mööblit leida. 
Tegemist on täispuidust kummutiga, mis muidu igati heas korras, ainult värv (eriti kummuti pealt) oli osaliselt maas. Lisaks poes kummutile pandud hinnasilti ära tõmmates tuli sildiga kaasa ka värv. Üldiselt on see mööblile sildi kleepimine üks asi, mis mind natuke kurvaks teeb, see ei ole mitte esimene kasutatud mööblitükk, millelt sedasi värv maha tuleb. Minul oli küll algusest peale plaan see kummut ümber teha, aga kui ei oleks ja ma oleksin ostnud selle plaaniga kohe kasutusse võtta, siis hinnasilti eemaldades oleksin saanud korrapealt halvemas seisukorras mööblitüki kui tegelikult ostsin...


  

Nagu kirjutasin, siis plaanisin algusest peale kummutilt värvi maha võtta ja tumedaks peitsida, nüüd peamiselt ajapuudusel (sest tervelt kummutilt kuumaõhufööniga värvi eemaldamine ja kummuti üle lihvimine võtab ikka veidi aega) otsustasin ainult kummuti pealsele uue ilme anda. Pärast lihvimist pesin kummuti pealse puhtaks ja peitsisin tumedaks (kasutasin Herdins peitsipulbrit nr 84, tume antiikne tamm) ja kuna peits ise puitu ei kaitse, siis vajab ta lakki või vaha (mina vahatasin Amello mööblivahaga). See oli mul esimene kord vaha kasutada ja ma ei tea, kas ma kuidagi kasutasin seda valesti (panin ehk liiga vähe?) aga tulemus päris õige pole, sest kummutile sattunud veepiisast jäi küll kohe jälg järgi, seega plaanin natuke lihvida, uuesti peitsida ja ikkagi üle lakkida). See töö aga ootab oma aega :)
Tulemus sai aga selline ja üldiselt olen ma tegelikult väga rahul:



No comments:

Post a Comment