21 December 2015

Uued ostud: Roosna-Alliku kaltsukast

Ma olen blogimaastikult veidi kadunud olnud - ühest küljest võib "süüdistada" juba alanud jõuluhooaega. Paar päeva tagasi tuli mul õde Soomest külla, käisime koos tema ja lastega metsast kuuske tuppa toomas (ligi tund aega erinevate kuuskede vahel metsas valimist ja lõpuks otsustasime ikka esimese paari minuti jooksul nähtud kuuse kasuks), tegime piparkooke, meisterdasime viimaseid jõulukaarte ja mängisime palju peitust (see tähendab preili ja tädi Andra mängisid). Lisaks tulid mu vanemad ja vend Saaremaalt külla ja pidasime varajast jõulupidu. Ütlemata mõnus aeg!
Laupäeval sõitsime aga Järvamaale onu ja tema naisele külla (kus ma ei olnud veidi rohkem kui kaks aastat käinud). Kui vanaisa veel elas, siis sattusin ma sinna veidi tihedamini ja sealjuures ka mõneminutilise autosõidu kaugusel asuvasse kaltsukasse. Sellest aga kohe, ennem tahan veidi kirjutada ühest teisest teemast, mis mind veidi painanud on.

Nimelt võib teiseks põhjuseks, miks siin veidi vaiksem on olla mu kahenädalane tööots (haiguslehel oleva töötaja asendaja). Ma juba pikemat aega vaatan töömaastikul ringi ja otsin osalise ajaga tööd ja kuigi neid, mis omakorda minule sobiks ei ole kuigi palju, siis olen ma usinasti CV-sid saatnud. Vastuseks muidugi ei midagi. Ja nüüd ma tean miks, sest potentsiaalne tööandja tõstab mind kohe sujuvalt hunnikusse "ei" kui näeb, et mul on kaks väikest last. Ma kahenädalane tööots oli õhtune koristustöö ja ma sõna otseses mõttes pidin tööandjat mitmeid kordi veenma, et mu lapsed ei hakka kodus hüsteeritsema (tema sõnad) kui mind õhtuti mõni tund ei ole ning et mu abikaasa saab nendega kodus ilusti hakkama ka siis, kui nad natuke nohused peaks olema. Ma ühest küljest saan aru, et tööandja kardab, et mul jäävad lapsed haigeks ja ma kahe päeva pärast ütlen, et ma ei saa tulla ja ta peab uut inimest otsima või ise töö ära tegema, aga kui ma kinnitan, et sellest ei tule probleemi ja mult ikka mitu korda üle küsitakse, siis on küll selline tunne, et kas lastega emadel on üldse võimalust tööd saada. Mõtlen, et ehk peaks üldse CV-st laste olemasolu välja jätma. Pealegi mulle endale tundub tööle minek siis palju keerulisem kui teine laps ka lasteaaeda läheb, sest praegu on küll preili rohkem kodus haige kui lasteaias, kuna ma olen poisiga kodus siis ei ole sellest suurt probleemi, aga kui poiss peaks ka sedasi kogu aeg haige olema, siis saan küll vist aasta enne tööle minekut kodus lihtsalt oodata.


Aga tagasi selle Roosna-Alliku kaltsuka juurde. Ma suures tuhinas ei vaadanud selle aadressi ega teinud majast väljast pilti, aga ta on kohe toidupoest üle tee punase laudvoodriga majas. Ma eeldan, et see on Roosna-Alliku ainuke kaltsukas, niiet kohalikud kindlasti teavad. Tegemist on pigem pisikese kaltsukaga, kus leiab nii naiste-, laste- kui meesteriideid ja jalanõusi, veidi ka pudi-padi ja mänguasju. Lasteriided olid eriti armsad, aga kuna mul tegelikult lastele hetkel midagi vaja pole ja kummutisahtlid niigi kehvasti kinni lähevad, siis piirdusin ühe Nexti kleidiga preilile lasteaia jaoks. Endale sain tutika River Islandi koti ja pealuudega paksu kardigani ja kuigi pealuud ei ole pigem nii väga minu teema, siis see kardigan on esiteks hästi soe ja teiseks selline mõnusalt igapäevane, et saab kiirelt millegi peale visata ja sobib suvalise pluusi ja pükstega.  Kott on tegelikkuses veel ilusam, fotole ei tahtnud kuidagi nii hästi jääda, aga ma luban ta järgmistele outfitifotodele püüda. Ja kui ma nüüd järgi mõtlen, siis tegi see naine mulle vist allahindlust ka veel.

4.50€
7€
2.70€

2 comments:

  1. Minu teada ei pea CV's olema sinu perekonnaseisu ega laste olemasolu. Samuti kui neid asju tööintervjuul küsitakse, siis üldiselt mujal maailmas peetakse seda seksistlikuks (kui paljudelt meestelt seda küsitakse?) ja niipalju kui tean, siis ei tohiks seda küsida.
    Sellest edasi minnes, siis Sinu jutust ei saa aru, kas kandideerid kohtadele kuhu saamine peaks olema üsna hea tõenäosusega, ja siis ikkagi ei vastata või ei kutsuta intervjuule. Midagi peab olema, kas siis tõesti asi lastes, või nt ka eelneva töökogemuse puudumises. Lihtsamate tööde puhul ei tohiks muidugi ka see probleem olla...
    Teiseks mida ma vahel soovitan, on vaadata välja kohti kus tahaksid tõesti töötada ja panustada (kas siis meeldib ettevõtte eesmärk/teenus/toode vms) ja lihtsalt ise initsiatiiv võtta ja neile kirjutada, olenemata kas neil on töökuulutus väljas või mitte. Sest paljud ettevõtted mõnede vabade positsioonide puhul avalikult ei otsigi, otsitakse tuttavate seast jne.
    Kolmandaks, tuleks jah tõesti välja mõelda kas ja millal tõesti saad tööle minna. Muidugi on tööandjal selles suhtes risk, et kui lapsed haiged siis kohe ju töötajat ka ei ole. Aga selle puhul võiks kaaluda tööd, mida saad vajadusel kodust teha (a la mingid andmesisestajad jms, mis ei ole küll kõige põnevam , aga ega ma ei tea ju, mõne jaoks on :) )
    Edu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suurimad miinused on kindlasti korraliku töökogemuse puudumine, pikim töösuhe oli umbes 7kuud, ja vene keele kehv tase. Kui otsida osalise ajaga tööd, kus vene keele oskus ei ole väga vajalik, jätta enda eelistustest tulenevalt välja kassapidaja töö ja kõik öötööd, siis muidugi pean tõdema, et valik ongi üsna niru. Niiet see, et tagasisidet ei saa on ses suhtes minu poolt veidi üle paisutatud, et kui ma tegelt ainult paari kohta kandideerisingi ja neist osadel siiski tuli ka vastus. Küll on aga minu meelest seda probleemi, et töökohale kandideerides ei anta teada kui sa valituks ei osutu viimasel ajal üsna palju, vähemalt mu enda tutvusringkkonna põhjal.
      Aga mind hämmastas, et koristustööle, mis on kestusega kaks nädalat ja kus isegi põhiharidust ega eelnevat töökogemust ei ole nõutud, kandideerides tehakse nii suur probleem laste olemasolust ja tööandja tuleb mulle ütlema, et järelikult see mulle ei sobi ja lapsed kodus hüsteerias nutavad ema taga...
      Iseenesest ma usun, et töö leidmine siis, kui noorem laps ka lasteaias käib ei ole nii suur probleem, sest siis tuleks valikusse ka täistööajaga pakkumised, mis valikut oluliselt suurendab, aga kuna ma tahaks kodu remondiga natuke tempokamalt edasi liikuda, siis oleks selleks vaja ka hetkel suuremat sissetulekut.
      Ma ausalt öeldes eelistaks tööd, mille puhul kodust vahepeal välja saaks, nö puhkama :)

      Aitäh, Grete!

      Delete