01 December 2016

Boksi rentimine Kodu kirbukas - kuidas läks?

Rentisime sõbrannaga septembri lõpus, oktoobri algul, kokku kaheks nädalaks, endale Kodu kirbukas boksi. Õigemine sõbranna pani ennast järjekorda ja uuris mult, et kas hüppan kampa. Kuna ma kaltsukates luban endale palju emotsioonioste, mida ma nö tavapoes kunagi ei tee, siis aeg-ajalt ikka koguneb riidekraami, millest ära tüdinen. Vaatasin enda riidekapi sisu veel eriti kriitiliselt üle ja kõik, mida polnud vähemalt pool aastat kandnud panin müüki.

Kodu kirbukale asju müüki viies on vist tava teha esialgu leping ühe nädala peale (esimene nädal riiuli ja stange hind on 19€) ja siis vähemalt kaks päeva enne rendi lõppu öelda, kas on soov pikendada või lõpetada. Selles mõttes hea, et ei rendi boksi kohe mitmeks nädalaks, sest mine tea, saab asjad võib-olla juba esimese nädalaga müüdud või vastupidi - kui müük kohe kuidagi ei suju, siis pole ju mõtet asju müügis hoida ja selle eest muudkui maksta. Esimese nädala rent makstakse kohe lepingu koostamisel, järgneva(te) nädalate oma võetakse üldiselt müügitulust maha.

Nii nagu renditavate boksidega kirbukates ikka, siis asjad peavad olema korralikud, puudused sildil välja toodud, hinnasildid esemetel küljes. Asju müüki võib kogu aeg juurde tuua (mis ongi mõtekam kui kohe algul oma boks nii täis toppida, et riidepuidki liigutada ei saa). Kuna meie rentimise periood langes kokku nädalavahetusega, mil mehega hoovikirbukat korraldasime, siis võtsin mõned asjad vahepeal müügist ära. Tagantjärgi oli see muidugi viga, sest riietest ei müünud ma hoovikirbukal mitte midagi. Aga kuidas mul (sõbranna osast ma juttu ei tee) siis Kodu kirbukas müük läks?

Kokku müüsin maha 11 eset, kogusummas 55€ (kalleim ese 10€ ja odavaim 2€), sellest summast läks maha teise nädala boksi (riiul+stange) rent - 15€, niiet puhas kasum oli 40€. Stange ja riiuli ruumi jagasime sõbrannaga mõtteliselt enam-vähem võrdselt ja kui asju vähemaks jäi, siis käisime mõlemad juurde viimas. Mina panin esimeses järjekorras müüki kõik sügis-talvised asjad: tagid, kudumid, mantlid, sest vastu talve ju üldiselt lühikesi pükse ja suvekleite väga ei osteta. Ma olen varem asju bokse rentivasse kaltsukasse müüki viinud ainult korra ja sellega võrreldes läks mul nüüd palju paremini. Kodu kirbukas on hea külastatavusega - kaltsukat külastades oli seal alati vähemalt paar ostjat veel, lisaks on poe suureks plussiks, et kirbukas on avatud iga päev (E-R 11-19, L-P 11-16). Üks suur miinus ka - maksmine toimib ainult sularahas, kuigi Swedbanga automaat on seal kohe kõrval Statoili juures, siis SEB oma peab minu teada kaugemalt otsima ja mina tunnistan küll, et kui ma pean minema raha eraldi välja võtma ja seejärel poodi tagasi tulema, siis nii pooltel kordadel ma ikka mõtlen ümber. Kokkuvõtteks aga oleks ma valmis küll uuesti Kodu kirbukas boksi rentima, aga mitte üksi vaid koos sõbrannaga, sest nii on ju poole soodsam :)

No comments:

Post a Comment